Musiker_innen

 
 

Mehr als 100 Künstler_innen spielen rund 50 Instrumente - vom Trio bis zum Orchester - und bilden damit seit 2018 die Little Big Band, das hauseigene WorldJazz-Ensemble der WERKSTATT DER KULTUREN.

WorldJazzEnsemble


           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

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Instrumente



Biografien

AhmAd Hani

bass

Having turkish-egyptian family roots and being raised in Dubai at the Arabian-Persian Gulf then moving to Cairo at the Mediterranean and the Red Sea were enough reasons to create a musician like Ahmad.. saturated and familiar with varied cultures. Starting playing the bass at the age of 21 was kind of a blessing for him as the self taught musician started to explore the instrument and finding his own way of playing and expressing his musical ideas and life experiences that he already had!

 

By travelling the world as he performed more than 5000 concerts, Tv shows and workshops in 25 countries and currently living between Turkey and the U.K, Ahmad's diversified musical ideas were pied with more different colors and flavors.

Ahmad participated in many important festivals in Egypt and worldwide such as: La Notte Bianca (Italy), fette de la musique (France), Citadel Festival, S.O.S music festival, Fruhlings Fest (Germany), Voces De Casa Arabe (Spain), Cairo Cinema International Festival, Euro-Mediterranean Dialogue Night (Algeria), The Jazz Factory (Egypt), Jeddah Fstival(KSA), ghanafest (Malta) , Cairo International Jazz Festival (Egypt), Sound-Ports Festival (Turkey), Turkish Culture Festival (South Korea) and many more.

Ahmad also worked with many worldwide musical projects, musicians and orchestra such as: Burhan Öçal (Turkey), Taranta Power and Eugenio Bennato (Italy), Peter Lipa (Czech Republic), Hasna Al Beshreya (Algeria), Simon Fagan (Irland), Maurizio Lazzaro (Italy), Malik Yaqoub (USA), Turgut Alp Bekoğlu (Turkey),Trygve Seim (Norway), Mathias Frey (Germany), Monica Passos (Brazil), Larsbo Kjun (Denmark), Mehmet Polat (Turkey / Netherlands), Tom Powers (Canada), Mathew Foster (USA), Pouline Lucas (France), Karima Nayt (Algeria), Fernando Perez (Spain), Nizar Rohana (Paletsine / Netherlands), Mahan Mirarab (Iran / Austria), Aytaç Doğan (Turkey), Fulvio Maras (Italy), Jocelyn Clark (USA), Heiko Dijker (Netherlands), Caroline In't Veld (Belgium), Laxmi Easwaran (Ethiopia / India) and many others. Cairo Symphony Orchestra, Algeria Symphony Orchestra, Rome Symphony Orchestra, Alex Bib. Orchestra, Cairo Opera House Orchestra.

He has been working as a music theory and bass guitar private teacher and instructor since the year 2000 till now , Worked as a music teacher at The Baby Academy (2004- 2005) and joined Alex Bib. as music and bass teacher (2007).Ahmad has many students in different countries that have become very active and professional musicians and even teachers!

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Akinola Famson

djembe

 

Akinola Famson aus Nigeria ist Musiker und Dozent und beschreibt sich selbst als "Kulturvermittler". In jungen Jahren erlernte er bereits Flöte, Balafon, Gitarre und diverse Trommeln. 1980 kam er nach Europa und ist in verschiedenen Formationen traditioneller und moderner afrikanischer Musik tätig: Jazz, Reggae, Calypso, Funk und Gospel. Alle diese verschiedenen Musikstile sind stark von Yoruba-Kultur beeinflusst. Zugleich arbeitet er engagiert in verschiedenen kulturpädagogischen Projekten mit Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen und ist inzwischen hier ein gefragter Dozent.

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Alaa Zouiten

arrangements | oud

Alaa Zouiten wurde 1985 im berühmten Casablanca in Marokko geboren. Im Alter von sieben Jahren begann seine musikalische Erziehung in kulturellen Vereinen in Youssoufia (eine kleine Stadt bei Safi), bevor er am Conservatoire National de Marrakech seine Ausbildung genoss, die ihn zum Meister an der Oud (arabische Laute) machte. 2008 begann Alaa in Marokko seine Karriere als Sideman mit der Fusion- Band „Jbara“ und spielte auf zahlreichen marokkanischen Festivals (u.a Essaouira Gnaoua Festival, Grand Festival de Casablanca, Mawazine in Rabat).

 

Kurz nach seiner Ankunft in Deutschland 2009 begann er seine musikalischen Studien an der Universität Erfurt (B.A. Musikvermittlung und Philosophie), die er 2013 abschloss. In dieser Zeit scharte er einige der besten Thüringer Jazzer um sich und lotete mit ihnen spielerisch die Freiräume zwischen überlieferten Klängen aus dem Maghreb, aber auch aus Andalusien und dem europäischen Jazz aus. Daraus ist das „Alaa Zouiten Ensemble“ entstanden, welches das Debüt-Album „Hada Makan“ 2012 veröffentlichte. Es folgte ein weiteres Studium der Musikwissenschaften (M.A. Transcultural Music Studies) an der Franz Liszt Hochschule für Musik in Weimar. Mit einem Stipendium des Arab Fund for Arts and Culture arbeitet Alaa Zouiten 2015 an seinem zweiten Album „Talking Oud“. In diesem Album experimentiert er mit den stilistischen, technischen und ästhetischen Möglichkeiten der Oud. Das Resultat ist ein faszinierender Mix aus arabischem, andalusischen Jazz und Rock.

In seinen Kompositionen und Arrangements benutzt Alaa Zouiten die unendliche Vielfalt in Zeit und Raum. Ein kreativer Prozess, welcher ständig nach neuen musikalischen Perspektiven sucht und die Schönheit der Musik feiert.

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Alex Baboian

guitar

 

Alex Baboian is an Armenian-American musician, composer, teacher, and interdisciplinary artist currently living in Berlin. He has been described by music educator Hal Crook as a "Future major voice in jazz" and in a review from Allaboutjazz.com as "a superb composer, an original improviser, and an apt bandleader." Alex graduated from Berklee College of Music in 2012 duel majoring in Performance and Electronic Production and Design. While his music is deeply rooted in jazz, it blossoms with many other musical influences such as 20th century classical music, blues, soul, electronic, avant-garde, and various folkloric music. Artistic activities have brought him to east asia, the middle east, europe, and north america. Though primarily working in the realms of music, he also writes, currently working on a collection of poetry, a children's picture book, and a short film. He is also deeply interested in exploring interdisciplinary collaborations with visual artists, film makers, and dancers.

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Alfred Mehnert

congas

Der Gründer des - und seines eigenen - Berlin Metropol Orchestras (2012), Alfred Mehnert, studierte Perkussion bei Jon Otis (USA), Tata Guiness (Cuba), Dudu Tucci (Brasil), Arona N`diaye (Senegal), Mustafa Teddy Addy, Aja Addy (Ghana); stand auf der Bühne und im Studio mit Hugo Strasser Orchester, Emil Mangeldorff, Christoph Israel, Burhan Öczal, bei BR, HR und Hörspielen als Sprecher, mit Toni Lakatos, Toto Blanke, Dudu Pukwana, Gitte Haenning, Sextetto Major-(TANGO), Anthony Cox (JAZZ), Family of Percussion (Peter Giger, Trilok Gurtu, Dom Um Romao).

 

Mehnert arbeitet als Perkussionist im Bereich Tanz für Edward de Soto, Guem, (Niger/Paris), Yoshi Oida (Japan/Paris-Theater der Welt), Michael Bergese (London), Siri Sat Nam (India), Francesa, Harper (Forsythe-Ballett), Germaine Acogny (Senegal/Bruxelles), Kofi Koko, Ismael Ivo (Brasil).

Im Bereich Komposition/Musikbegleitung für Theater/Tanz/Film u.a. für das Renaissance-Theater Berlin, Marstall-Theater, Antigone Schauspiel Frankfurt, Deutsche Theater Berlin, die Sophiensäle Berlin, das Community-Theater Kreuzberg, Theatre Thikwa, Ballhaus Naunyn.

Und ist als Perkussionist u.a. mit diesen DJs auf den Bühnen: Little Louis Vega (Masters At Work), Billabong, Jazzanova, RAS, George Montoya, DJ Can Hatipoglu, The Shrine Gilles Peterson, DJ-Set mit Jan Delay, Mowax, ...

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Amoy Ribas

bongo | caxixi | ganzá | pandeiro | repinique & repique de mao | tamborim

Amoy Ribas transcends the concept of percussion as a simple accompaniment, searching for new percussive sounds in the universe, which makes his music vibrant and affirmative, bringing it with equal relevance to other instruments.

 

The percussionist, composer and researcher
Amoy Ribas was born in Brazil and lived in many places, from north to south of the country. Always attentive to the music, he has print in his work the various influences he faced. The mixture of different techniques and styles is the main feature of the musician, who extracts all the sonorous possibilities of the instruments.

His percussion arouse interest of big names in music such as Richard Galliano, Hermeto Pascoal, Omar Sosa, Hamilton de Holanda, Rolf Kühn, Joyce, WDR Big Band, Gilson Peranzzetta, Guinga, Jacques Morellenbaum, Jeff Coffin, Proveta, Billy Blanco, Duofel, Beth Carvalho, Ed. Kowalczyk, Mart'nália, Toninho Ferragutti, Marco Pereira, Arismar do Espirito Santo and many others, with which the percussionist did concerts in Brazil and abroad.
 

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Anne Mette Iversen

arrangements

Danish bassist Anne Mette Iversen arrived in New York City in 1998, where she produced much of her contemporary work, using the organic staccato beats of her adopted city as inspiration. The summer of 2012 she relocated to Berlin, which provides outlets for jazz musicians that New York City lacks.

 

Ms. Iversen has six releases out as a band-leader, two of which are double albums. She has done several tours in Europe and the US, including performances at esteemed European jazz festivals. She leads her long running jazz quartet: 'The Anne Mette Iversen Quartet' which as of recently also performs as 'Quartet +1', the 'Poetry of Earth' project, the Berlin based group 'Ternion Quartet' and 'Double Life' - the collaboration with her jazz quartet and the 4Corners string quartet. She has worked extensively as sideman and performed with world class musicians in and out of New York City. She has curated and performed for the Royal Danish Embassy in Washington DC and for The Danish Consulate General in NYC.

For 2016 Ms. Iversen was Composer in Residence for the esteemed Norrbotton Big Band (S), which resulted in 85 minutes of new music tailored especially for NBB; a program that can be booked under the name 'Norrbotton Big Band and Anne Mette Iversen Everything In Between'.

Ms. Iversen holds a Bachelor of Fine Arts in Jazz Performance from The New School, NYC, and is a former classical piano major at the Royal Conservatory of Music, Denmark. She is a current member of the musician’s organization, “Brooklyn Jazz Underground.” Ms. Iversen is considered an important voice as a composer, leading the way for modern, contemporary jazz composition.

Ms. Iversen has scored music for 3 short-films. She composes both jazz and classical music.

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Aly Keïta

balafon

Keïta, der aus einer Griot-Familie der Malinké (die auch den Sänger Salif Keïta hervorbrachte) stammt, studierte das klassische pentatonisch gestimmte Balafon bei Zouratié Coulibaly in Mali. 1986 spielte er erstmals Jazzmusik mit Georges Makinto. Er entwickelte in der Folge ein diatonisches Balafon, das er den Anforderungen der westlichen Musik anpasste.

 

In Niamey betrieb Keita 1989-1995 im Auftrag des Centre de Formation et de Promotion musicale Ateliers für traditionelle und moderne Musik. 1998–1999 unterrichtete er an der Kunsthochschule von Abidjan, wo er unter anderem mit den Arrangeuren Maiga Bogana und Paul Wassaba zusammenarbeitete.

Internationale Kulturinstitute in Abidjan luden ihn zu Projekten mit ausländischen Musikern ein. So trat er unter anderem mit Pharoah Sanders, Talib Kibwe, Philippe Sellam/Gilles Renne, Linley Marthe, Étienne M’Bappé, Paco Séry, Adepo Yapo, Camel Zekri, Rhoda Scott, Masahiro Sayama, Jean-Philippe Rykiel, Majid Bekkas und Joe Zawinul auf. Mit Hans Lüdemann und Steve Argüelles bildet er das Trio Ivoire, mit dem er mehrfach auf Gastspielreise war und eine Reihe von Alben einspielte. 2008 legte er sein erstes Album unter eigenem Namen vor. Er unternahm internationale Solotourneen mit Paco Séry und El Hadj N’Diaye.

Der inzwischen in Berlin lebende Musiker leitet die Gruppe The Balankan (mit Hannes Kies, Saxophon, Benedict Stehle, Schlagzeug, Arcadius, Bass), mit der er 2008 das Album Akwana Inisene aufnahm.

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Charles Fréchette

guitar

Born in 1988, Charles Fréchette is a musician and composer originally from Montréal, Canada.
Professional musician since 2004, Charles is known mainly as a guitar player, but also as a composer, singer, mandolin player and music teacher. This exceptional musician got an international reputation while playing extended tours around the world totaling thousands of concerts in more than 30 countries with his band Tcha-Badjo.

 

Twice winner of the Jazz guitar grant of the International Jazz Festival of Montreal in 2011 and 2012 and also of the Montréal Guitar Grand Prix in 2012. Charles graduated 7 years of Jazz studies at University of Montréal and Cegep de Drummondville in 2012 and his now studying a master degree in music teaching at l’HEMU in Lausanne in 2018. In parallel of his musical carrer, Charles is also director and programmor of the concert hall of l’Auberge des Vergers in Meyrin since 2018.

Charles now lives between Lausanne and Berlin and plays regularly with his bands Tcha-Badjo, Echoes of Django, Samy Daussat & the 12th Street Rag and also playing alongside other artists such as Tcha Limberger, David Boulanger, Giacomo Smith, Sebastien Giniaux, Antoine Boyer, Bina Coquet, Les poissons Voyageurs and many others. Charles is sponsored by the luthiers Alain Mazaud and Esteban Gonzalez.

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Charles Sammons

bass

Charles Sammons is an American instrumentalist, composer, and instructor world renowned for his innovative techniques and approach. Equally at home behind the double bass, electric bass, and cello, Sammons pushes the outer boundaries of the idiom and the instruments while retaining firm footing in tradition. A consummate collaborator, Sammons has been featured on dozens of recordings from jazz through electronica, rock through pop. As a performer and sideman, Sammons has played and toured with a host of the worlds most excellent artists including members Parliament Funkadelic and touring in support of the Indigo Girls.

 

Ever inquisitive and curious, Sammons’ musical journey has visited vast terrain and he may be found performing Contrabass or Cello with an exciting variety of ensembles ranging broadly through classical, jazz, Americana, Latin, Caribbean, and a spectrum of genres. This endeavour has taken him to far corners of the globe where he has performed for stadium audiences and art enthusiasts including at “documenta(13)” in Kassel, Germany where he recorded his current album in conjunction with a student residency.

Currently Sammons resides in Berlin where he contributes his unique voice to this hotbed of creativity. Whether appearing with one of his Jazz-Fusion-Electronica projects, VSS and Browden-Sholar-Sammons, his contribution is energetic and electrifying.

As a band leader, Sammons’ manifest._Pocket is among the most sought out funk bands on the scene. Away from the stage Sammons is a prolific composer enjoying the theatre experience as much as film scoring. And because the community and heritage of this art is so important, Sammons founded the Alt-Materials Comprovisation in order to share and teach the concepts of improvisation and composition he is continually uncovering.

Sammons initiated study composition and performance at University of North Carolina School of the Arts at age 14. His informal study continued in the clubs and basements of Washington DC, New York, and Seattle. Cutting his teeth in the blues and funk scene of North Carolina, he quickly became an influence on the scene, touring with blues, rock, reggae, and jazz ensembles throughout the states. Charles hails from Charlottesville, Virginia and Washington DC. He has made Berlin, Germany his home for the better part of a decade.

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Christoph Titz

trumpet

Der Jazz-Trompeter pielt eine Mischung aus Jazz, mittel- und südamerikanischen Stilen, Elektronik und Pop - und das seit Anfang der 1990er Jahre. Studiert hat er an den Hochschulen von Maastricht und Hilversum und debütierte mit der Band «Scetches». Bereits mit Veröffentlichung ihres Debutalbums Different Places sorgten die SCETCHES 1992 für respektvolles Raunen in der Szene: Man nannte Christoph Titz den "legitimen Nachfolgern von Miles", attestierte ihm im selben Atemzug die "lyrische Nonchalance eines Chet Baker", schuf zur besseren Beschreibung des gebotenen Repertoires Wortungetüme wie "Jazz-Funk-Rock-Trance-Fusion" und sprach sogar von der "besten Band der Republik".

 

Danach arbeitete er als Studio- und Live-Musiker mit Marla Glen, Helmut Zerlett (Harald Schmidt Show), Manfred Leuchter Band, Bonefunk, Hermosa, Art af Oryx, Reinhard Mey, Sarah Connor, dem Frank Popp Ensemble, mit Kathrin Lemke, mit der Band Brings und Leon Gurvitch.

2004 erschien sein erstes eigenes Album Magic, gefolgt von den Alben When I love (2007), Here & Now (2010) und Live @ A-Trane/Berlin (2012).

Titz trat außerhalb von Europa auch in Kuba, Indien und einigen arabischen Staaten, vor allem in Marokko. Unter anderem spielte er auf dem »Festiwal Jazz Na Starowce« in Warschau.


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Daniel Marques

arrangements | guitar

From Rio de Janeiro, Daniel Marques became a reference in Brazilian guitar worldwide. Won major awards in different countries for his music and continues to explore telling different stories with his instrument.

​As the leader, producer and arranger of Orquestra Frevo Diabo Daniel won in 2010 the most important prize in Brazilian music, the “Prêmio da Música Brasileira”. His last duo album with saxophonist Rodrigo Ursaia was listed in 2016 as one of the best instrumentalists of the year (www.melhoresdamusicabrasileira.com, 2015) and won The Akademia Music Awards (Los Angeles/New york) prize for best album at the same year. ​Currently he is the producer of the Explorative Music Festival in Berlin.

 

Daniel has performed in solo, duo and trio formats and alongside orchestras in more than 200 worldwide cities throughout Europe, USA, Asia and South America in festivals such as the Copenhaguen Jazz, Shunde OCT Jazz, Calcutta Guitar Festival, APAP in NYC, SXSW in Texas, Chicago World Music Festival, Tampere Guitar Fest, Mir Guitar Festival, Uppsalla Guitar Festival, Guitar Art Festival, Haapavesi Folk, Nisville Jazz among others.

Marques has played and recorded extensively with renowned Brazilian artists such as Hermeto Pascoal, Paulo Moura, Guinga, Carlos Malta, Yamandu Costa among others. And international ones, sometimes sharing the same bill in different venues: Paco de Lucia, Randy Brecker, Stanley jordan, John Williams, Charlie Hunter, Incognito, Dominic Miller...

Daniel Marques previously got his bachelor’s degree in guitar from UFRJ in Rio de Janeiro and a master’s degree from the same institution, writing “O violão no Frevo: uma linguagem em construção” as his final thesis approaching the guitar in carnival music. He had also the chance to be a professor in UFRJ for a few years before focusing on his solo career as a performer and gathering recognition as an artist worldwide.

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Daniel Stawinski

arrangements

Born in Berlin in 1979, Daniel Stawinski studied jazz piano at the Musikhochschule Hanns Eisler and joined the Bujazzo (German Youth Jazz Orchestra) directed by Peter Herbolzheimer. During this time he was part of numerous jazz bands, and played with virtually all salsa groups in Berlin.

 

After finishing his studies at the Conservatory, Daniel Stawinski decided to work in France as well as in neighbouring countries (Germany, Switzerland, Spain, Great Britain, Netherlands…) within a musical spectrum going from jazz to Latin-American music, as well as related styles like African or popular Afro-American music.

Since 2015 Daniel Stawinski lives again in Berlin and has founded two new projects: the Kammerjazz Kollektiv, an ensemble between jazz, classical and latin-american music comprising three strings and piano, and a new piano trio with Igor Spallati on bass and Diego Pinera on drums.

Apart from giving concerts as a pianist, Daniel Stawinski works also as an arranger in jazz and salsa (for example for the Sophia Nelson Afro-Cuban Jazz Project). While in Paris he worked as a teacher for piano, harmony, arrangement, latin jazz combo at ISAAC, a music school specializing in Cuban music.

He is currently teaching at the Global Music Academy in Berlin.

Daniel Stawinski has been performing in numerous countries around the globe (Norway, Italy, Spain, Lithuaina, Poland, Romania, Ukraine, Tunisia, Senegal, Brazil, Haiti, India, Nepal…) and in renowned jazz festivals such as Klavier Festival Ruhr 2003, Montreux Jazz Festival 2005, Marciac Jazz Festival 2009, Kathmandu Jazz Festival 2013, Movimentos Arts Festival 2014, Umbria Jazz Festival 2014, Cully Jazz Festival 2015, Schaffhauser Jazzfestival 2015, Marseille Jazz des 5 Continents 2015, Martinique Jazz Festival 2015, Jazz Festival de Port-au-Prince 2017, Jazz Festival de Saint-Louis 2017, Lviv Alfa Jazz Fest 2017… His Latin Jazz Project Clave Azul obtained first prize in the 2005 edition of the Berlin Jazz&Blues Award.

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Dustin Drews

sax

Saxophonist Dustin Drews is a highly adept improviser, whose off-the-cuff and emotionally charged delivery finds its place within the scope of melodic and experimental post-bop. Born in Houston, Texas, at age 9, Drews grew up learning music with his brother. His interest in music further lead him to start his formal education at The High School for the Performing and Visual Arts in Houston, a school that has produced such notable players as Jason Moran, Kendrick Scott, Mike Moreno, Robert Glasper, and Eric Harland.

 

Afterwards, Drews attended the University of Miami on a full scholarship and later the University of Northern Colorado for his masters, in which during those times he received numerous awards and honorable mentions from Downbeat and ASCAP.

From the onset to later years, Drews has grown under the private tutelage of David Liebman, David Caceres, Gary Keller and Andrew Dahlke; and on a somewhat broader scale - Jim White, Ron Miller, Todd DelGiudice, Curtis Fuller, Winard Harper and George Cables; many of the latter having been during his stay at the Betty Carter Jazz Ahead program.


 

Drews currently resides in Berlin where he works on other projects alongside his own. Some of the many notable musicians whom he has worked with are included in his upcoming debut album Controversy - Igor Osypov, Uri Gincel, Jesus D. Vega and Andreas Lang. Drews' debut album is a long-awaited tally of influences and concepts touching on lyricism, microtonal structures, traditional and odd meters; a lyrically aggressive post-bop jazz album.

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Ekow Alabi Savage

drums | vocals

Ekow Alabi wurde Ende der fünfziger Jahre in Cape Coast, im heutigen Ghana geboren, und war u.a. bereits Mitglied von Bands der internationalen Stars wie Manu Dibango und Fela Kuti.

 

Mit den international bekannten ghanaischen Musikern George Darko und Pat Thomas kam er in den späten 70ern nach Deutschland und gründete eine der ersten Afro-Reggae Bands in Berlin und Deutschland - "Roots Anabo". Sie kreierten ihren eigenen Rhythmus, den sie SUNLIFE MUSIC nannten, eine Mischung aus Highlife und Reggae. Von 1980 bis 1989 waren sie auf den bekanntesten Sommerfestivals in ganz Europa als Highlights zu Gast.

1984 trat die Band beim legendären Reggae Sunsplash Festival in Montego Bay, Jamaica auf. Sie lernten internationale Reggaestars kennen und gewannen Glen Browne, einen Jazz und Regaae Bassisten und Ibo Cooper von “Third World” für die Produktion ihres Albums „Civilization“ in den berühmten Tuff Gong Studios in Kingston.

In den späten 80ern schloss sich der Musiker der ersten transkulturellen und multilingualen Hip-Hop Band Berlins an, den "Reality Brothers". Dort traf er seinen Produzenten Tom "Serious" Lee, mit dem er u.a. sein erstes Solo Album “Return to Zion (2002)” und sein zweites Album „Going for Gold“ aufnahm.

In seiner Karriere trat er mit vielen internationalen Musikern wie Ziggy Marley, Kojo Antwi, Cedric Him Brooks, Eeka Mouse, Black Heritage, Africa Mma and Vitamin X zusammen auf. Mit Vitamin X nahm er in der Zeit von 1990 bis 2000 fünf Alben auf und mit Brothers Keepers and Bantu geht er regelmäßig auf Tour. Als festes Mitglied in der Band Kabu Kabu tourt und produziert er mit Jimi Tenor. Drei CDs, in denen sich der Afrobeat der Gruppe um Ekow Alabi mit dem Jazz und Electrobeat Sound des international bekannten finnischen Musikers vereint, sind bereits auf dem Markt.

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Emil Goldschmidt

clarinet

Emil Goldschmidt is a clarinettist and saxophone-player specialised in authentic Jewish music. Born in 1983 he started playing drums at an age of 8, but soon fell in love with the wood winds. When he was 9 years old, he was admitted in The Tivoli Boys Guard on the clarinet, where he took his very first steps in his professional career.

 

Emil Goldschmidt has been classically trained by Tore Othmar Poulsen (Royal Danish Orchestra) and Jesper Helmuth (Copenhagen Phil), but it was the old recordings of the Jewish masters, David Tarras and Naftule Brandwein, who gave him his true calling. Taught by the great Jewish players, David Krakauer and Andy Statman, he quickly discovered his own voice in Jewish music leading him to establish Mames Babegenush. Rooted in East European Jewish dance music Mames Babegenush quickly dazzled both audience and critics, which has lead up to concerts in more than 10 different countries.

Some of the highlights in his career has been being selected for the prestigious “Young Artist Program” in Carnegie Hall and the participation in “The 2nd Jewish Music Competition”, where Mames Babegenush, as the only band, won 3 prizes, including the much appreciated “Audience Prize”.

Emil Goldschmidt plays a broad range of musical styles which makes him an appealing artist in both live-performances and studio-recordings.

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Eric Vaughn

co-leader & hosting | drums

 

Eric Vaughn wuchs in Savannah/Georgia auf. 1990 ging er nach Atlanta, wo er sich schnell als Schlagzeuger und Bandleader etablierte und sein Konzept "Naked Jazz" entwickelte. 1995 war er künstlerischer Leiter des Atlanta Jazz Festival, ein Jahr später nahm er seine erste CD auf. In Atlanta studierte er die Musik zahlreicher verschiedener Kulturen. 2008 kam er erstmals nach Berlin, wo er seit 2010 lebt und sein "Naked Jazz"-Konzept voran bringt.

Im Laufe der Jahre arbeitete Vaughn mit zahlreichen Musikerkollegen wie z.B. James Moody, Cedar Walton, Freddy Cole, Reginald Veal, Cyrus Chestnut, Russel Malone, Wycliff Gordon, Kurt Rosenwinkel, Nicolas Payton, Maurice Brown, Victor Goines, Ben Tucker Trio, Johnny O`Neal Trio, Pianist Joe Jones, Doug Carne, Freddy Hubbard, Audrey Shakir, Kelvin Sholar, Kofi Burbridge, Eddie Pizant, Teddy Adams Quintet, Life Force feat. Joe Jennings und John Fadis.

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Eudinho Soares

guitar

Eudinho Soares, Jazz-Gitarrist und Komponist, studierte in Brasilien Musik an der Universidade Estadual do Ceará in Fortaleza und spielte mit zahlreichen Künstlern wie Amelinha, Belchior, Petrucio Maia u.v.m. In Berlin absolvierte er ein Studium im Fach "Jazz-Gitarre" an der Berliner "Hochschule für Musik Hanns Eisler".

 

1995 gründete er mit dem Bassisten Thomy Jordi und dem Schlagzeuger Rolo Rodriguez das "Eudinho Soares Trio". Aus der gemeinsamen Arbeit entstand noch im selben Jahr das Album "Estrada do sol".

2010 tourte er durch Deutschland mit dem Best-Of-Musical "Musical Fieber."

2013 wirkte er als Musiker bei der Aufführung des Theaterstücks "Ópera do Malandro" von Chico Buarque de Holanda an der Neuköllner Oper in Berlin mit.

Seit 2014 arbeitet er für die Berliner Musikschule City West und leitet dort die Band des "Brasil Ensemble Berlin".

Als Gastmusiker spielte Eudinho Soares u.a. mit Twana Rhodes, Gerhard Schöne, Jocelyn B. Smith, Edson Cordeiro, Siggy Davis, Bê Ignacio, Xiame, Kara Johnstadt, Dudu Tucci, Katja Ebstein, Ali Hassan Kuban.

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Fuasi Abdul-Khaliq

bandleading & curation | sax | c flute

Fuasi Abdul-Khaliq stammt aus Los Angeles, Kalifornien, wo er bereits im Alter von sechs Jahren mit der Musik und etwas später mit dem Erlernen von Flöte, Klarinette und Saxophon begann. Er erhielt seinen B.A. in Soziologie und Musik an dem Whitman College in Walla Walla, Washington. Im Anschluss daran, studierte er Komposition, Arranging und Performance in der renommierten U.G.M.A.A. Foundation (Union of God’s Musicians and Artist Ascension) in Los Angeles, gemeinsam mit dem Jazzpianisten Horace Tapscott und dem Pan African Peoples Arkestra (P.A.P.A.).

 

Daraus folgten US-weite Auftritte mit Größen wie Walter Bishop Jr., Arto Tuncboyaciyan, Arthur Blythe, Winard Harper, Ed Blackwell, Joe Bowie, Hal Singer, Sugar Blue, Nedra Wheeler, Abdu Salim, Dick de Graaf, Abraham Burton und anderen.

Seit 1992 lebt und wirkt Fuasi Abdul-Khaliq in Berlin und ist eine der bedeutendsten Jazz- und Musik-Größen der Stadt.

Als Musiker, Bandleader und Musical Director verschiedener Film- und Theaterproduktionen, haben ihn seine Tourneen durch die ganze Welt geführt.

Fuasi Abdul-Khaliq hat unterschiedliche, einzigartige Musik-Ensembles mit Spitzen Musiker*innen aus Arika, Europa, Zentral- und Südamerika und den Vereinigten Staaten, ins Leben gerufen, wie sein seit 1995 bestehendes Jazz Quartett, die Latin Jazz Connection und die Ebony Big Band.

Er ist bekannt für einen Sound, der Jazz mit Einflüssen aus Blues, Funk, Swing und afrikanischer Musikstile der Yoruba, Bantu, Ewe-Fon und Madinka vermittelt.

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Gbemu Kwame Sometimer

bass

 

Gbemu Kwame Sometimer: Bereits in jungen Jahren übte sich der in Ghana geborene Somtimer Kwame Gbemu an Schlagzeug und Perkussion, studierte beide Instrumente an der ghanaischen Militär – „academy of music“ – um schließlich Bassgitarrist zu werden. Im Laufe seiner Musikerkarriere spielte er in zahlreichen Formationen, insbesondere Highlife bzw. Burger Music. Dabei tourte er u.a. mit der Sasamasso Band durch die USA, mit der Gruppe Kantata Band sowie den Living Spirits als Bassist, Background-Sänger und Komponist durch Europa. Heute lebt Sometimer in Berlin, wo er der Band Black-Gravity vorsteht sowie seine eigene Produktionsfirma Ksgmusik unterhält.

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Geoffroy de Masure

trombone

De Masure begann im Alter von vierzehn Jahren mit dem Posaunen- und Klavierspiel. Von 1985 bis 1989 studierte er am Konservatorium in Avignon klassische Posaune bei Bernard Buffet und Jazz bei André Jaume. Mit 18 Jahren begann er professionell in Rock- und Funkbands zu spielen und bekam erste Jazz-Engagements mit eigenen Bands. 1989 tourte er acht Monate lang mit Harald Juhnke und Georg Preuße durch Deutschland.

Für weitere Studien zog er 1990 nach New York, wo er Unterricht bei Robin Eubanks nahm; zudem partizipierte er am Jazz-Programm des kanadischen Banff Center for the Arts. Zurück in Frankreich spielte er 1991 in der Medium Band von Manu Pekar, die später mit Dave Liebman aufnahm, und begann, Kompositionen für seine eigene Band Quadrature zu schreiben. Denis Badault holte ihn für drei Jahre als Mitglied ins französische Orchestre National de Jazz, mit dem er bis 1994 drei Alben vorlegte.

 

Auf Festivals trat er u. a. mit Joe Lovano, Charlie Haden, Lee Konitz, Greg Osby, Albert Mangelsdorff, Fred Hersch und Nguyên Lê auf.

De Masure war an interkulturellen Projekten mit traditioneller Musik aus Kambodscha (mit Jean-Marc Padovani), Indien (mit Aka Moon) und Marokko (Laurent Blondiau Al Majima) beteiligt; er reiste mehrfach nach Turkmenistan, um mit seiner Band Tribu und dortigen traditionellen Musikern zusammenzuarbeiten. Er ist auf Alben von Jean-Marc Padovani, Steve Coleman, Kris Defoort, Simon Kanzler sowie Toufic Farroukh und Aka Moon zu hören.

De Masure lehrte u. a. an der École Nationale de Musique de Bobigny und gab zahlreiche Workshops in Belgien und Frankreich sowie an der Royal Academy of Music in London. Zum Sommersemester 2014 wurde er als Professor im Fachgebiet Posaune an das Jazz-Institut Berlin berufen.

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Hampus Melin

drums

Hampus Melin ist in Malmö/Schweden geboren. Er studierte Musik am Rhythmic Music Conservatory in Kopenhagen/Dänemark. Nachdem er 2005 nach Berlin zog, begann er, Klezmer zu spielen und wurde Mitglied bei Daniel Kahn & The Painted Bird, nahm mit der Gruppe mittlerweile drei CDs auf und tourte ausgiebig in Europa und Nordamerika.

Seit 2012 leitet er die Klezmerband You Shouldn’t Know From It (CD „It’s Klezmer!“, Danzone/Oriente 2015). Derzeit ist er auch mit den Brothers Nazaroff zu sehen (CD „The Happy Prince“, Smithsonian/Folkways 2015) sowie am Berliner Maxim Gorki Theater in „Feinde - Die Geschichte einer Liebe“ und beim Berliner Jazz Trio Halb Sechs. Zusammen mit Ilya Shneyveys und Emil Goldschmidt gründete er die beliebte Veranstaltungsreihe der Neuköllner Klezmersessions.

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Horst Nonnenmacher

bass

 

Horst Nonnenmacher studierte klassischen Kontrabass an der HdK Berlin und ist als Bassist seit langem eine feste Größe in der deutschen Jazzszene. Er war Mitglied der legendären Association Urbanétique, sowie der Gruppen FRIGG und Interzone (mit Adam Pieronczyk) und erwarb sich in der Zusammenarbeit bei zahlreichen CD-Produktionen, Tourneen und Konzerten mit namhaften Jazzmusikern wie z.B. Sam Rivers, Aki Takase, Paul Bley, John Tchicai, Jim Black, Alexander v. Schlippenbach, Marc Ducret, Misha Mengelberg, Elliott Sharp und vielen anderen einen hervorragenden Ruf als kreativer Musiker mit einem großen, sehr persönlichen Ton. Horst Nonnenmachers vielseitige musikalische Aktivitäten reichen von brasilianischem Forró (mit Eutalia de Carvalho) über moderne Klezmer-Interpretationen (Modern Klezmer Quartet) bis hin zu experimenteller Avantgarde und Jazz.

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Ira Shiran

arrangements | accordion

Ira wuchs in Hatzeva, einer kleinen Stadt im Süden Israels auf. Er begann mit dem Akkordeonspiel im Alter von acht und zog mit sechzehn nach Jerusalem, um dort die Arts and Science Academy zu besuchen. Dort wurde ihm eine umfassende musikalische Ausbildung zuteil und er bestand 2002 seinen Abschluss mit Auszeichnung.

 

Ab 2008 studierte er an der Musikfakultät der Rubin Academy for Music and Dance in Jerusalem und war dort der erste Student, der das Erez Rapoport - Stipendium erhielt, das für herausragende Leistungen vergeben wird. Iras Interessen gelten der Balkan- und Lautari-Musik. Er hat den Balkan mehrmals bereist und dort von einigen der weltweit führenden Balkanmusikern e Unterricht erhalten sowie an deren Workshops teilgenommen, u.a. war er bei Vinko Stefanov (MK,, Kocani Orkestar), Paul Stanga (RO), Plamen Dimitrov (BG), Toncho Tonev (BG) und auch bei dem renommierten Akkordeonisten Petar Ralchev (BG), mit dem er in Israel zusammen konzertierte.

Ira trat als Solist und als Orchestermitgliedt mit etlichen Symphonieorchestern in Israel auf und wurde für zahlreiche Theaterproduktionen am HaBima Nationaltheater und am Yiddishspil, Israels jiddischem Nationaltheater engagiert.
 

Neben seiner Arbeit als konzertierender Künstler komponiert Ira für Akkordeon, Gesang, Theaterund Orchester. Im Oktober 2016 zog Ira nach Berlin, um dort seinen musikalischen Horizont zu erweitern.

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J.C. Doo-Kingué

guitar

 

Der gebürtige Kameruner J.C. Doo-Kingué ist in New York aufgewachsen und hat dort auch seine musikalischen Erfahrungen in der hart umkämpften Bluesszene gesammelt.

Seine musikalische Vielfältigkeit und Fähigkeit an der Gitarre ermöglichten ihm Auftritte sowohl mit Bluesgrößen wie Earl King oder den Holmes Brothers als auch mit Stars wie Harry Belafonte oder Cassandra Wilson.

J.C. Doo-Kingué bereichtert als special guest die Auftritte der Thilo Kreitmeier Group und der Alberto Marsico Organlogistics mit einer ordentlichen Prise Chicago-Blues.

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Joel Holmes

piano

Joel Holmes began teaching himself tunes by ear at age 10. He grew up playing with local bands and primarily in church. It was at school during Black History Month where Joel heard the musical sound that would change his life, I first heard ragtime at music class. With a growing passion, Joel soaked up a steady influence of jazz greats like Oscar Peterson and Art Tatum. After graduating the Baltimore School for the Arts high school, Joel attended the acclaimed Peabody Conservatory of Music at John Hopkins University. He gained popularity with his fellow students playing impressive performances at various festivals and venues.

 

Joel has studied with Bobby McFerrin, Roy Hargrove, Gary thomas, and a host of other respected musicians and later became Jazz Piano professor at The University of Maryland Baltimore county and director of Jazz at the Baltimore School for the Arts highschool.

Joel Holmes taught music and theory at the Rock Junior Academy. A recent Bachelor of Arts graduate from the Peabody Conservatory in Jazz Performance, Joels accolades include a gold medal in the Act-so Competition of the NAACP, a silver medal in the Local and National Levels, an honorable mention in the John Lennon Songwriting Competition, a finalist in the 5th annual Independent Music Awards, a recipient of the Maryland State Arts Council Grant, and an honorable mention in the Vh1 song of the year awards.

At the age of 24, Joel composed his own style of music blending an array of traditional and contemporary jazz, gospel, R&B, soul, hip-hop, neo soul, funk, classical and pop. His music is a direct expression of musical influences, spiritual freedom and personal interpretation. In addition, he plays a repertoire of over three hundred well-known tunes and has opened for The Temptations, The Manhattans, Tonex, Regina Bell and Phil Perry. Joel has had the honor of performing at The Kennedy Center, Meyerhoff Symphony Hall, The Litchfield, Hartford and Columbia jazz festivals.

In December 2005 Joel Holmes released his debut album, Eternal Vision. Because of his increasing popularity, Joel Holmes has been touring extensively throughout the USA and Asia. In 2007 Joel Holmes joined the band with the amazing Jazz vocalist Nnenna Freelon. He has toured such places as Taiwan, Singapore, London, Poland, Anguilla, Japan, and Portugal. Joel Holmes second album, African Skies, was released in 2008

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Johan Leijonhufvud

guitar

Spätestens seit seiner mehr als siebenjährigen Zusammenarbeit mit dem deutschen Star-Trompeter Till Brönner gilt er als einer der vielversprechendsten Protagonisten des zeitgenössischen Jazz.

 

Als Sideman von Brönner und Nils Landgren wie auch als Bandleader seiner eigenen Formationen hat sich der in Göteborg geborene Leijonhufvud in die vordere Riege der Jazz-Gitarristen gespielt und wird vielfach in die Tradition von Größen wie Joe Pass, Kenny Burrell, Wes Montgomery oder John Scofield gestellt.

Es ist dieser besondere Klangcharakter, mit dem Leijonhufvud auf sich aufmerksam macht. Melodisch und perlend sind seine Linien, voll kühler Eleganz und schwereloser Leichtigkeit ist sein Ton, warm der Sound seiner Halbresonanzgitarre. Trotzdem ist sein Spiel leidenschaftlich, satt und funky: Es gibt nicht viele Musiker, die so relaxt und gleichzeitig handwerklich pointiert grooven und spannungsreich Intensität aufbauen.

Inspiration für seine Stücke erhält Johan Leijonhufvud in der Musik von Miles Davis und John Coltrane.

Nachdem er drei Studioalben und eine Live-CD in Schweden veröffentlicht hat, erschien mit seinem Projekt "Johan Leijonhufvud Mighty Mezz", das er zusammen mit den Berliner Musikern Christian von der Goltz, Lars Gühlcke und Tobias Backhaus gestartet hat, das gemeinsame Werk „Vol. 1."

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Josh Ginsburg

bass

Bassist and bandleader Josh Ginsburg is a regular fixture on the world's concert stages and jazz clubs. His music has been described as “vigorously fresh” (Irish Times) and “reveal(ing) itself in gradually unfolding layers” (JazzTimes); his most recent album as a leader, "Zembla Variations”, was chosen as an Album of the Year by the New York City Jazz Record. Josh’s bass playing, Financial Times (London) writes, is “a rock of counterpoint, funk and swing.”

 

Josh has been touring with bands led by Kurt Rosenwinkel, Greg Osby, Jeremy Pelt, George Colligan, Logan Richardson, Aruán Ortiz and Helen Sung. As a first call New York musician he performed with countless influential players such as Tom Harrell, Mulgrew Miller, Mark Turner, Robert Glasper, Jeff "Tain" Watts, Gregory Hutchinson, Ambrose Akinmusire, and Aaron Parks.

Born in Baltimore, Maryland, he absorbed some of that city's musical roots. “I think there was a rhythmic intensity that I learned there from the very beginning, as well as a deep love of the jazz tradition.“ Josh went on to study with jazz trailblazer Jackie McLean: ”From Mr. McLean I learned the value and beauty of melody and lyricism. But even more importantly through him, and through the many great musicians I have worked with over the years, I began to see what I value the most in all my musical experiences, the open-hearted spirit of a true improvisor."

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Kelvin Sholar

arrangements | piano

Kelvin Lamar Sholar (born May 22, 1973) is an American pianist, bandleader, producer and composer. Sholar has performed piano, keyboards and electronics on several international television shows and radio shows, written for films, his music has been featured on prime-time American television.

 

He has been interviewed and filmed by iconic American director Spike Lee, and he has performed, collaborated and recorded with many of the greatest artists in the world- from improvising on the piano with the New York City Ballet, to recording on Fender Rhodes, organ and synth with QTip, from arranging and conducting a live orchestra with Carl Craig's Innerzone to singing live with Stevie Wonder before thousands. Kelvin Sholar has recorded and performed extensively in top level festivals and musical venues in major cities all over the world as a leader of his own ensemble and a sideman, he has been awarded over 10 musical awards, and he has given master classes on music in many international schools- including: the Phillipos Nakas Conservatory (Athens, Greece), Cite de la Musique (Marseilles, France), North Carolina Central University (Durham, NC, USA), Kyo Rei Hall (Tokyo, Japan), Escola International (São Paulo, Brazil), Porto Jazz school (Porto, Portugal), and Columbia University (New York, USA).

Notable Recognition: Best of Music/ Artforum International (2009), Winner of Scholarships from James Tatum Foundation For The Arts (1989 and 1990), Winner of the Michigan Bach Festival Competition (1990), IAJE Outstanding musician in Montreaux/Detroit Jazz Festival (1991), Outstanding musician in Aquinas Jazz Festival- (1992), Best Soloist, and Best Band in WEMU/Heritage Jazz Festival (1993), Outstanding pianist at The Clark Terry Jazz Camp (1994), Outstanding musicianship/ Elmhurst Jazz Festival (1995 and 1996), Outstanding musicianship/ Wichita Jazz Festival (1995 and 1996).

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Kenny Martin

drums

 

Born in Brooklyn/New York, Kenny Martin wrote music history with the legendary funk band Defunkt.

He played the drums on Peter Fox’ legendary Album Stadtaffe.

Kenny Martin was also the teacher of Felix Lehrmann.

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Lionel Haas

arrangements | piano

Lionel Haas (from Bonn, Germany) was a founding member of Blues by Five. He was active in groups such as the Bonn-based Swing’n’Tonic Jazz Band and was also the pianist for a Cologne-based Voices of Praise Jubily Gospel Choir. In late 1998, he met Jamaican saxophonist and composer, Fitz Gore who became his mentor and who played a considerable part his growth as a jazz pianist. He released his first own CD, Breaking Free (and a Tribute to Fitz Gore), which includes original compositions as well as his own arrangements of some of Fitz Gore’s music.

 

He moved to Berlin at the end of 1999 where he worked part time as Internet Journalist at JazzRadio, Berlin interviewing local and visiting artists and writing features about them.

Lionel Haas has been involved in a vocal jazz sextet formation with singer Yamil Borges. The group released its debut CD, Yamil Borges & Friends, berlin at nite, in the fall of 2002. Since 2001, Lionel has toured with various projects in places like China, Ireland and Switzerland. Recently he has toured in Spain, France and Italy with the renowned blues artist, Big Joe Turner.

He formed the Lionel Haas Quintet in the spring of 2002. It evolved into the sextet formation, BLOWING FRONT in 2007 which features three-horn arrangements of his original compositions in the styles of straight-ahead jazz as well as groove music. Blowing Front won the 2007 Jazz and Blues Award competition.

The Lionel Haas Trio is his latest project which released the CD “Going and Going” in 2013. In that same year, he was a founding member of the quartet, Berlin 21, which now has released 2 CDs and, to this day, tours all over Germay.

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Lucía Martínez Alonso

 

congas | drums

Lucía Martínez Alonso (* 15. März 1982 in Vigo, Galicien) ist eine spanische Schlagwerkerin und Komponistin. 1998 machte sie das Abschluss-Diplom in klassischer Orchester-Perkussion und die Solistenprüfung in Klassischer Perkussion in der Guildhall School of Music and Drama in London. 2005 beendete sie das Bachelor-Studium in klassischer Perkussion am Conservatorio Superior de Musica de Vigo, 2004/05 praktizierte sie beim Orchester Real Filarmonía de Galicia.

 

Neben der klassischen Ausbildung hat sie sich auf Vibraphon, Schlagzeug und Jazz-Komposition konzentriert. Im Jahr 2006 absolvierte sie das Studium Bachelor in Jazz Schlagzeug an der Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo in Porto. Im selben Jahr studierte sie Vibraphon und Jazz-Schlagzeug mit dem Erasmus-Programm am Polytechnischen Institut von Helsinki Stadia. In Berlin erwarb sie 2009 den Master in Jazz-Komposition an der Universität der Künste im Jazz Institut Berlin.

Martínez hat die Bühne mit vielen Musikern aus den Bereichen Jazz, Folk, traditionelle Musik, klassische Musik geteilt, u. a. mit Maria João, Perico Sambeat, Carlos Bica, Jason Lindner, Alan Ferber, Alexander von Schlippenbach, Sebastian Schunke, OJM (Orquestra de Jazz de Matosinhos – Portugal), Laszlo Süle, Imaxinasons Orchestra, Royal Philharmonic of Galicia, Uxía Senlle, Mercedes Peón, Rodrigo Romaní, Xabier Díaz und Defne Şahin. 

Martínez spielt in verschiedenen Projekten als Vibraphonistin, Percussionistin und Schlagzeugerin, wie im Projekto Miño des Bassisten Baldo Martínez, im Schlagzeug-Quartett Tim Tim por Tim Tum und im MBM Trio mit Baldo Martínez und Antonio Bravo. Martínez hat weltweit auf Festivals gespielt, darunter das Festival Interceltique de Lorient (Frankreich), Folk Festival (Cannes, Frankreich), Dranouter Music Festival (Belgien), Celtic Connections (Glasgow, Schottland), Festival des Meeres Musik (Cartagena – Spanien), Festival Ortigueira (Galicien), VIII Encuentro de Música Antiga de Loulé (Portugal), Festival Imaxinasons (Vigo), Jazz-Festival von Vila Real, Jazz Festa do São Luiz do (Lisboa ), Festival de Jazz de Primavera (Madrid), JazzFest Berlin, Festival de jazz de Mallorca und Tanger-Jazz.
Werk

Martínez’ Werk ist geprägt von Erfahrungen im Bereich der klassischen Musik, Weltmusik und dem Jazz. Ihr Stil ist geprägt von der Folkmusik Galiciens, vom Flamenco und den Klängen des Mittelmeerraumes, die sich mit der neuen Musik der europäischen Avantgarde verbinden. Sie leitet ihr eigenes Quartett Lucía Martínez Cuarteto und das Lucía Martínez Berliner Projekt Azulcielo. Beide Gruppen interpretieren ihre Kompositionen.
Ferner komponiert sie Musik für Film und schreibt für Big Bands,

Soños e Delirios, ihr 2009 bei Nuba Records/Karonte erschienenes und mit ihrer eigenen Band aufgenommenes Debüt-Album war als bestes Jazz-Album des Jahres 2009 in Spanien nominiert und kam in die engste Auswahl der Finalisten. Das Album Lucia Martinez Berliner Projekt AzulCielo erschien Ende 2011 in Deutschland mit ihrem eigenen Quintett. Im Jahr 2014 hat Martínez die CD De viento y de sal mit ihrem portugiesischen Quartett veröffentlicht.

Martínez gewann im Mai 2007 die beiden ersten Preise sowohl als bester Musiker als auch als beste Band beim San Luiz Jazz Fest in Lissabon. Weiterhin erhielt sie 2002 den National Price für Chor mit dem Camerata ad libitum.

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Marlon Browden

drums


 

Marlon Browden, geboren in St. Louis, Missouri, lebt jetzt zwischen Berlin und New York hat mit den Größten des Jazz gespielt: Cat Stevens, John Scofield und Norah Jones.

Sonst in den Metropolen der Welt unterwegs spielt er an diesem Abend mit seinem eigenen Trio.

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Matt Adomeit

bass

Matt Adomeit began picking away at the mandolin at age 10, playing along with the tapes and other music left lying around his house in Hartford, Connecticut. His formal study of music would not begin until years later, when he grew to love the upright bass and the versatility it afforded him.

 

 The ability to play both jazz and classical, as well as to reference his folk roots was what really drew him to the instrument and made him stick with it. For Matt, it has always been this eclecticism that has defined his musical personality. Not content to just stick within the boundaries of his Jazz Performance major at Oberlin, he auditioned for and was admitted into the Oberlin Orchestra, which toured Carnegie Hall in New York in the winter of 2013. He has also performed at similarly prestigious venues such as Severence Hall in Cleveland and the Kennedy Center in Washington D.C.

In the jazz world Matt has shared the stage with numerous top artists in the field including Jamey Haddad, Dave Liebman, Paul Samuels, and Alon Yavnai, and performed in venues throughout the Midwest including Nighttown (Cleveland), Close Up 2 (Chicago), and the Dirty Dog Café (Detroit).

It is however as a composer that Matt sees the greatest chance to meld his disparate interests. He has composed for a wide variety of his own bands including the Hip-Hop/Gospel/Rock band Knomadik and the sextet deturtle, a group combining a jazz trio with a classical string trio which was featured on NPR playing one of his compositions. If he’s not at his bass he can usually be found playing with dogs, eating chocolate, or still strumming away at the mandolin.

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Michael Winograd

arrangements | clarinet | English horn

Clarinetist Michael Winograd is one of the most respected and versatile working musicians in klezmer music today. Based in Brooklyn, New York, Michael spends much of his time in transit, performing and teaching throughout the world. He is one third of the transatlantic klezmer/cabaret collective Yiddish Art Trio, clarinetist of Tarras Band, a classic 1950’s Jewish American tribute group, and the co-founder and director of the ground breaking, borderless world fusion band Sandaraa. Michael also collaborates with Cantor Yaakov ‘Yanky’ Lemmer and Klezmatics trumpeter Frank London in Ahava Raba, a group that explores the spiritual sides of Ashkanazy Jewish Music. He has played along side Itzhak Perlman, The Klezmer Conservatory Band, Socalled, Budowitz, Alicia Svigals and more. ​

 

Along with revered Pakistani vocalist Zeb Bangash, Michael received the prestigious Map Fund Fellowship for their work in Sandaraa. Additionally he was awarded a commission from Chamber Music America in 2014 to compose “The Pomegranate of Sistan,” a collection of musical settings of contemporary Urdu Poetry. The full work was premiered by Sandaraa in the spring of 2016. Michael was given a fellowship from the New York Foundation for the Arts in 2015. ​

With a degree from the New England Conservatory of Music, Michael is an avid arranger and record producer. In 2015 Michael arranged a program for Symphony Nova Scotia featuring dynamic Canadian singer/songwriter Ben Caplan. Michael also provided orchestrations for Caplan’s most recent recording Birds with Broken Wings. and has produced records for Adrienne Cooper, Susan Leviton, Miryem Khaye-Siegel, Jeff Warshauer & Deborah Strauss, Josh Waletzky and others.

As an educator, Michael has taught seminars and workshops at many of the hubs for klezmer development including KlezKamp, KlezKanada, Yiddish Summer Weimar, Furth Klezmer Festival, Paris Klezmer workshop, Bonn Klezmer Week and others. In 2015 Michael was one of the founders, organizers, teachers and performers of Yiddish New York, a festival and celebration of Yiddish music and culture in New York City. Michael will also serve as Artistic Director for the 2017 Klezkanada Laurentian Retreat.

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Momo Djender

guimbri | guitar | oud | vocals

Momo Djender, geboren und aufgewachsen in Algier, wächst mit Chaabi-Musik auf, einer traditionellen algerischen Musikrichtung, die ihre Ursprünge in arabisch-andalusischer Musik hat, entdeckt jedoch ebenfalls früh seine Liebe zu Soul, Jazz und Popmusik.

 

Mit 19 Jahren veröffentlicht er in seiner Heimat sein erstes Album „36 Basta Ali“ und wird mit der Single „Smaati Lennass“ buchstäblich über Nacht ein Star. Der Song hält sich wochenlang in den algerischen Charts. Auch mit seinem Sein 2. Album, „Rayha Ouïne“, gelingt Momo ein „Hit“. Dieses Album bringt Momo den Ruf ein, einer der ersten Musiker des Landes zu sein, der traditionelle Musik (Chaabi) modernisiert und somit auch jüngeren Menschen zugänglich macht. Er prägt die Bezeichnung für einen neuen Musikstil: „Bled Music“, von Bled (Heimat, Land), in Anlehnung an den Begriff „Country Music“.

Seit 1994 lebt er in Berlin und arbeitet hier mit Künstlern u.a. zusammen mit Ramesh B. Weeratunga (Sri Lanka), Hussein Kili, Rhani Krija (Marokko), Eda Zari (Albanien), Jocelyn B. Smith (USA), Hans Lüdemann, Mellow Mark, Klaus Doldinger (Deutschland), aber auch mit dem weltberühmten Musiker Sting, mit dem er 2003 auf Weltpromotour für das Album „Sacred Love“ geht.

2005 gründet Momo Djender mit Mellow Mark und Rhani Krija das Trio Mellow Maroc. Sie spielen die DVD Mellow Maroc live & unplugged ein. Neben Auftritten in Deutschland geht das Trio auf Konzertreisen nach Algerien, Ägypten und in den Irak. 2013 gründet er mit Rhani Krija das Duo „DUOrient“. Die beiden Weltklassemusiker interpretieren Musik aus ihrem reichen gemeinsamen nordafrikanischen Repertoire in einer modernen Form.

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Muhammad Ra’fat

drums

Born in 1989 in Cairo, Egypt, Muhammad Ra’fat enrolled at the Academy of Arts – Higher Institute of Music Cairo Conservatoire, in 2002. After spending four years playing Tabla (Darabouka) at the Balloon Arts and Culture theatre from the age of 12, he started studying French horn for three years before eventually transferring to the classical percussion department.

 

During his years as a student he took part in several workshops, including workshops of the Grammy-award winning artist Fathy Salama, and soon besides being a classically trained orchestral percussionist, grew passionate about modern drumming. Being entirely self-taught on the drum, he played with a broad range of both international and local artists. For several years now he has been deeply embedded into the Cairene music scene. As a session drummer Ra’fat is well-versed in a variety of styles from world music, jazz fusion, funk, hip-hop, soul, reggae, drum & bass, Latin jazz to modern jazz and pop. He is particularly passionate about fusions of Oriental and Jazz influences.

Ra’fat is highly experienced not only as a live performer, but also when recording in the studio as a session musician for both independent and pop artists. He continually strives to pass on his knowledge in workshops in and around Cairo.

More recently, he has been touring throughout Egypt, the Middle East, North America and Europe with various artists and projects, such as Fathy Salama, Dina El Wedidi, Youssra El Hawary, Ramy Essam and the Rami Attallah Group. In 2016 he made his first experiences in musical theater while playing the drums in the theater production SMASH-UP!, played in Unga Klara in Stockholm, Sweden. He is currently based in Berlin, Germany.

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Oliver Potratz

bass

Jahrgang 1973 begann seine Karriere als Geiger und E- Bassist. Mit 20 fing er an Kontrabass zu spielen und bestand ein Jahr später die Aufnahmeprüfung an der UdK Berlin. Dort studierte er sowohl Klassik, als auch Jazz. Das Klassik-Orchesterdiplom absolvierte er mit der Note sehr gut, das Jazzstudium beendete er mit dem Master of Arts (Jazz/Composition) summa cum laude.

 

Während des Klassik-Studiums wurde er Stipendiat der Yehudi Menuhin Stiftung. Noch vor Ende seines Studiums unterrichtete er an der UdK Klassik für Jazzstudenten. Seit dem Studium arbeitet er in verschiedenen Musikbereichen. So spielte er auf zahlreichen internationalen Jazzfestivals ebenso, wie als Solist mit renommierten klassischen Orchestern und auf Tangobühnen.

Seine Arbeit als Bassist ist auf über 40 CD ́s zu hören. Im Jahr 2008 gewann er mit der Band „Klima Kalima“ den neuen deutschen Jazzpreis, im folgenden Jahr belegte er mit dem Carsten Daerr Trio den zweiten Platz. 2015 erhielt er ein Stipendium des Berliner Senats. Die Musik brachte ihn auf zahlreichen Tourneen in mehr als 50 Länder auf 5 Kontinenten.

In 2016 leitete er das Deutsch-Afghanische Musikprojekt Safar der Hochschule für Musik FRANZ LISZT in Weimar.

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Reggie Moore

arrangements | piano

 

Berlin based pianist-composer-arranger-clinician Reggie Moore grew up in NYC as the son of Billy Moore, musician and arranger for the Jimmy Lunceford Orchestra.

He has toured Japan, the United States and Europe, recorded two albums for Mainstream and worked with such renowned jazz greats as Anita O’Day, Johnny Hartman, Betty Carter, Harry “Sweets” Edison, Gary Bartz, Woody Shaw, Benny Golson and Kenny Burrell - to name a few. Since 1985, Reggie Moore has been living in Berlin, Germany, with his wife, jazz vocalist-composer Cornelia Moore, and their daughter Jessica.

His unique art, which he himself calls “Communicable Music”and his dedicated teaching at the "Jazz Institute of Berlin" (formerly "Hanns Eisler Hochschule für Musik"), have been impacting the German jazz scene for the last 20 years.

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Robby Geerken

congas

 

Der Berliner Robby Geerken ist Perkussionist und Dozent in Kubanischer Folklore und Populärer Musik.

Der Musiker absolvierte an der Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin erfolgreich sein Diplom als Instrumentalist, anschließend stand er mit Musikern wie Amampondo oder Chucho Valdes auf der Bühne und wirkte an diversen CD-Aufnahmen mit. Tourneen führten ihn nach Südafrika, England, Frankreich, Österreich, Belgien, Polen, Italien, Niederlande und durch Deutschland.

So gab er Konzerte und und wirkte mit an Produktionen mit vielen bekannten Musiker_innen, u.a. Steve Swallow, Jose Luis Quintana „Changuito“, Airto Moreira, Flora Purem, Alex Sipiagin. Er durfte mit Mitgliedern der bekanntesten Folklore Gruppen Kubas spielen, wie z.B. „Conjunto Folklorico Nacional De Cuba“, „Clave Y Guaguanco“ und „Yoruba Andabo“.

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Sanne Möricke

accordion

Sanne Möricke (*1971) is a highly sought after klezmer accordionist. She first studied ethnomusicology and then took up accordion studies in Amsterdam. She specialized in Yiddish instrumental music since 1992, and also studied music from south-eastern Europe.

 

Sanne Möricke was co-founder of Di Kalles (NL), probably the first-ever all-female klezmer band. In the course of time she played in several klezmerish ensembles with different line-ups and stiles. Currently she's playing with Klezgoyim, Trio Yas, You Shouldn't Know From It, and Tulipane. She also gained experience as a theatre and studio musician.
She has been teaching and performing at many international festivals and seminars such as the Cracow Festival of Jewish Culture, KlezKamp, Ashkenaz, Yiddish Summer Weimar, Safed Klezmer Festival, Klezmer Paris, Klezmore Vienna, KlezFest London, and Jiddisch Festival Leeuwarden.
Sanne Möricke has performed with numerous international artists, such as Frank London's Klezmer Brass Allstars (USA), Susan Hoffman Watts, Michael Alpert, the Strauss/Warschauer Duo, Veretski Pass, Yanky Lemmer (all USA), Christian Dawid (D), Moussa Berlin (ISR), Shtetl Band Amsterdam (NL), Çiğdem Aslan (TR).

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Sören Fischer

trombone

Fischer lebt seit 1985 in Berlin, wo er an der Hochschule der Künste Berlin bei David Friedman und Jerry Granelli studierte. Darüber hinaus verfeinerte er sein Spiel in Studien in New York, Banff/Kanada und Gambia.

 

Zunächst gehörte er zum Ensemble von Michael Sell und war als Posaunist an zwei Einspielungen von dessen Werken beteiligt. Später wurde er Mitglied des Berlin Contemporary Jazz Orchestra, das mit Alexander von Schlippenbach arbeitete (Morlocks), der RIAS Big Band Berlin und der Bigband der Deutschen Oper Berlin. 1999 veröffentlichte er sein erstes Album Don’t Change Your Hair for Me.

Fischer tourte u.a. mit dem Thärichens Tentett durch China, Süd-Indien und Vietnam, ist auf auf Alben von Lisa Bassenge, Jazzanova und Wolfgang Haffner zu hören und arbeitete mit Ray Brown, Scorpions, James Morrison, Toots Thielemanns, Cyndi Lauper, Holly Cole, Till Brönner, Jim McNeely, Richie Beirach, Joe Gallardo, Aki Takase, Conny Bauer, Nils Petter Molvaer, De Phazz, der German Trombone Vibration und der NDR-Bigband. Als Studiomusiker war er zudem für Robbie Williams, Metallica, Pigor & Eichhorn, Udo Jürgens und Nana Mouskouri tätig.

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Tal Balshai

arrangements | piano

Tal Balshai, Pianist, Komponist und Arrangeur, geboren 1969 in Jerusalem, Israel lebt in Berlin. Als Liedbegleiter ist er zusammen mit namhaften Künstlerinnen auf internationalen Bühnen zu Gast, von den Salzburger Festspielen über die Staatsopern von Berlin und Hamburg bis zur Scala Mailand wie auch im Berliner Ensemble, Deutschen Theater und anderen prominenten Spielstätten. Sein besonderes Interesse gilt den 1933 aus Deutschland vertriebenen jüdischen Künstlern, denen er außergewöhnliche Arrangements verleiht.

 

Mit und für den Opernstar Angela Denoke entstanden ein Kurt-Weill-Abend „Two Lives to live“, das Programm„ Von Babelsberg nach Beverly Hills“, und der Abend „Städtebewohner“. Mit der Schauspielerin Dagmar Manzel interpretiert er Chansons und Kinohits von Werner Richard Heymann und ein Hanns-Eisler-Abend „Ach, man sagt, des roten Mondes Anblick“.

Die Weill- und Heymann- Programme sind auch auf CD veröffentlicht.

Eigene Projekte sind u.a. Das Klavier-Duo „PianoPrism“ und seinen Klavier-Zyklus „Das Buch der Ellipsen“. Die CD „Ein halbes Leben“, ein Querschnitt Balshais Arbeit mit Sängerinnen, ist 2014 bei Honigtee Music erschienen. Als Stummfilmbegleiter spielte er in Finnland, Österreich, und in vielen Städten in Deutschland u.a. im Stummfilmfestival Regensburg.

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Tomáš Baroš

bass

Tomáš belongs to the youngest talented contrabass players on the jazz music scene. His father, Július Ďuso Baroš, a well-noted trumpetist, has been his life and music inspiration. He studied classical double bass at the Prague College of Music, in professor Květoslav Borovička’s class. In 2003 he was given the “Solo Player of the Year” award at the International Jazz & Blues Festival in Ústí nad Labem, in Junior Jazz competition. In 2004 he received the Berklee College of Music in Boston scholarship.

 

For 15 years he has been performing with musicians such as Peter Beets, Dennis Rowland, Pavel Wlosok, Pablo Held, Alex Sipiagin, Igor Buttman, Douglas Sides, Winand Gabor, Ryan Carnieux, Elsa Valle, Harry Sokal, Uwe Plath, Karen Edwards, Lubos Sramek, Klaudius Kovac, Jure Pukl, Milo Suchomel, Karel Ružička jr. and sn., Emil Viklický, Marián Ševčík, Ondřej Štveráček Quartet, Radovan Tariška Sextet, David Dorůžka, Ďuso Julius Baroš Quintet, Ondrej Krajňák Trio, Olga Škrancová Band, Bigband Gustava Broma, Bigband Matúša Jakabčice and many others.

Several months ago he stepped in to participate in Ida Kelarova and Jazz Famelija projects. At the joint jazz standards concert of the Ida Kelarova and Iva Bittova sisters at the Lucerna hall in Prague, he played a duet with the great bass player, George Mraz.

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Facebook Twitter Youtube Creole Karneval der Kulturen 1884
 
15.08.
2019
Gnaoua Festival Berlin No2
02.02.
2019
Der Weg zu einem afrikanischen Denkmal
24.01.
2019
British Council Literature Seminar
05.12.
2018
Festival: 3. Shtetl Neukölln
28.11.
2018
World Jazz Revue - 2. Edition
27.11.
2018
2nd TransFormations Trans* Film Festival
09.11.
2018
3. creole Musikfilmfest
25.10.
2018
Najat Abdulhaq zu Gast bei Beyond Spring
27.09.
2018
ARAB SONG JAM: Hommage an Rachid Taha
09.09.
2018
Gewinner der 1. creole Global stehen fest!
07.09.
2018
Premiere: 1. creole Global
16.08.
2018
Gnawa Festival Berlin
06.07.
2018
Foreign Rhythms To Kurdistan and back
04.07.
2018
Gewalt in den Lagern
03.07.
2018
Filmscreening: HUNGER
29.06.
2018
Diskussion: Umbenennung Wissmannstraße
27.06.
2018
My Feminism is Intersectional
22.06.
2018
Autorengruppe MischMash
20.06.
2018
World Refugee Day 2018
14.06.
2018
Bloggerin Rasha Hilwi zu Gast
09.06.
2018
Kinderbuch Festival der Vielfalt
06.06.
2018
Vortrag: Prof. Dr. Kim Jin-Hyang
23.05.
2018
Replicating Atonement
17.05.
2018
Weibliche Subjektivität und Revolution
08.05.
2018
Filmworkshops für Geflüchtete
04.05.
2018
Unschlagbar! 3. GLOBAL DRUMS FESTIVAL
02.05.
2018
Lesung: Der Fürst von Emigión
30.04.
2018
Kick-off: ORIGINAL MUSIC
29.04.
2018
International Jazz Day
29.04.
2018
Kick-off HOMAGE SESSION
28.04.
2018
Kick-off: WORLD JAZZ CLUB
21.04.
2018
Special Guest: Dirk Engelhardt (Sax)
21.04.
2018
Kooperation: Tanzfest
19.04.
2018
Fim&Diskussion: Pressefreiheit in Ägypten
04.04.
2018
Musikfestival: KIM Fest
17.03.
2018
Podium: Ban Racial Profiling
17.03.
2018
Roma meets Black meets Sinti
15.03.
2018
Zu Gast: Filmemacher Fadi Yeni Turk
08.03.
2018
Migrating the Feminine
25.02.
2018
The String Archestra
24.02.
2018
Hans Eichler: Verbotenes Land
23.02.
2018
W.E.B. Du Bois in Deutschland
22.02.
2018
„Schimpft uns nicht Z***r“
17.02.
2018
Benefiz für Oury Jalloh
13.02.
2018
Mardi Gras Black Indians
08.02.
2018
Lyrik nubischer Migrationserfahrung
03.02.
2018
NSU-Komplex auflösen
02.02.
2018
BLACK MUSIC RENAISSANCE 4
02.02.
2018
Filmscreening Black Cuba III
01.02.
2018
BLACK HISTORY MONTH 2018
25.01.
2018
British Council Literature Seminar
20.01.
2018
Arab Song Jam goes Maghreb
13.01.
2018
THE SOUND ROUTES BAND